Zakt LinkedIn in of?

Zakt LinkedIn in of?

Al langer loop ik zelf met het gevoel rond dat het de laatste tijd (misschien zelfs jaren) allemaal een stuk minder wordt op LinkedIn. Wellicht vreemd dat ik dit als LinkedIn-trainer aangeef maar ik ben dan ook geen verkoper van LinkedIn.

En nog steeds lees je overal het succes van LinkedIn en dat het nog steeds groeit en populairder wordt. Dat zie je ook terug in de cijfers en statistieken. En je leest nog steeds heel veel succes- en hosanna verhalen op en over LinkedIn als het belangrijkste en grootste zakelijke online platform.

En natuurlijk zie ik nog steeds veel kansen op en met LinkedIn als je daar ook echt doelgericht actief bent en blijft. Dat laatste is voor veel mensen en bedrijven al een hele grote uitdaging, niet?

Maar als ik zelf in mijn omgeving en netwerk kijk dan lijkt en zie ik het ook inzakken. Veel mensen en bedrijven die ik ken zijn niet of nauwelijks (meer) actief. En ik krijg en hoor ook vaker dat men meer kritisch wordt op met name de inhoud op LinkedIn. Denk vooral aan het soort content wat men te zien krijgt. En zich vaker aan stoort of overslaat.

Ook krijg ik vaker terug dat men steeds vaker benaderd wordt door vreemden. Met name de sales verkopers en recruiters die zich min of meer ongevraagd opdringen. Dat ken ik wel, heb ik overigens ook zelf ervaren en ondervonden. Vanuit beide kanten overigens.

En dan nog de kwestie van resultaten op LinkedIn. Ik hoor ook dat men vindt dat er te weinig uit wordt gehaald en dat het te veel tijd en energie kost om ermee bezig te zijn. Vaak geeft men aan dat het geen corebusiness is of men te druk is met de dagelijkse gang van zaken. Dus blijft het liggen.

Ik zag het de afgelopen dagen weer terug in enkele gesprekken, contacten en artikelen. Wat mijn gevoel bevestigd, het lijkt toch in te zakken. Of het leeft gewoon minder. Wellicht zie ik het verkeerd of denk je er anders over, ik hoor het graag.

Ik verzorg nog steeds LinkedIn-support, inmiddels al bijna 11 jaar. En dat blijf ik ook zeker doen omdat ik daar dus kansen zie. En je ook resultaten kunt behalen als je het doelgericht en tactisch oppakt en blijft volhouden. Eraan blijft werken dus. Het biedt dan kansen voor je loopbaan en bedrijf.

Maar wel op mijn eigen manier, realistisch en transparant. Geen verkooppraatjes of hosanna verhalen. En altijd onderzoekend hoe en of het bij je klant past. Daarmee sluit je ook sommige mensen en bedrijven uit. En heel af en toe krijg ik terug dat dit tegen je kan werken als (commerciële) ondernemer.

Het zij zo, ik ga hierin mijn eigen weg en koers. Daarom volg en wil ik mijn gevoel (wat steeds sterker wordt) hier toch eens delen. En van jou weten hoe jij dit ziet en ervaart. Mits je natuurlijk op LinkedIn zit. Wel of niet actief.

Vind jij dus ook dat het inzakt of misschien juist niet?

Groetjes, Anton.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download hier mijn LinkedIn e-book met tips

Een verzameling van tips en adviezen over het inrichten en inzetten van LinkedIn profiel, pagina en het gebruik van LinkedIn.

Schrijf je in voor een LinkedIn training of voor coaching

Heb jij interesse in een persoonlijke 1 op 1 coaching LinkedIn? Of in een incompany LinkedIn training voor jouw bedrijf of afdeling?