Voor wie is LinkedIn nu interessant?

Onderwerp: Voor wie is LinkedIn nu interessant en biedt het kansen?

Deze vraag wordt mij regelmatig gesteld. En ik lees hier ook veel artikelen over. En waar mij elke keer weer duidelijk wordt dat LinkedIn veel meer is dan een online CV!

Want zo wordt het nog steeds door velen gezien en genoemd. En daar doe je het platform mee tekort. Daar ligt de valkuil. Natuurlijk is LinkedIn ook je online CV. Logisch eigenlijk want het is jouw persoonlijk en zakelijk online visitekaartje. Jouw profiel ziet er ook als een CV uit.

De 2 belangrijkste pijlers!

Maar LinkedIn is in mijn ogen vooral zakelijk netwerken en profileren. Voor mij de twee belangrijkste pijlers en uitdagingen; NETWERKEN en PROFILEREN.

Zet LinkedIn hiervoor in, houd dit continu in je achterhoofd en neem dit mee in je strategie en aanpak. Zie netwerken vooral als contacten leggen en onderhouden. Zowel bestaande als nieuwe, beide zijn interessant om te netwerken. Bij voorkeur gericht op je doelgroep.

En daarom moeten mensen en bedrijven je leren kennen. Jij bent met jouw profiel zichtbaar, herkenbaar en vindbaar. Jouw profiel moet de ander aanspreken, op Social Media (en dus ook LinkedIn) draait het vooral om aandacht. Zorg dus dat jouw profiel “VAAS” is!

Jij bent je eigen merk (brand)!

Voor wie is LinkedIn nu interessant en biedt het kansen?

Want met jouw profiel ga jij je promoten en profileren. Vaak wordt gezien als je “brand (merk)”. In dit geval ben jij je personal brand, je eigen merk. Daarmee kom jij dus in beeld in jouw netwerk, bij jouw relaties en in jouw doelgroep. Of je nu voor een nieuwe uitdaging of baan gaat of voor nieuwe klanten en opdrachten.

Jullie zijn je eigen merk (brand)!

Werk jij in een bedrijf of organisatie. Dan kun je natuurlijk, naast alle profielen van medewerkers, ook een bedrijfspagina inzetten. Veel bedrijven weten of doen dat nog niet. En als ze een pagina hebben dan leeft het vaak niet. Er wordt niets of nauwelijks iets gepubliceerd. Of de pagina wordt niet gepromoot waardoor mensen en bedrijven deze niet kennen. Zet jouw bedrijf dus ook als een “brand” (merk) neer. Dat is jullie corporate brand.

Linkedin is dus veel meer dan een CV en biedt voor bijna iedereen kansen. Voor zelfstandig ondernemers, MKB, grote organisaties, verenigingen en stichtingen. Voor management, werknemers, werkzoekenden en studenten.

Waarvoor LinkedIn?

LinkedIn is uitermate geschikt en kansrijk voor:

BRANDING
MARKETING
SALES
WERVING
SOLLICITEREN

Mijn motto is dan ook:
Als je Linkedin slim en sterk inzet, creëer je kansen!

Doe het dan ook?

En LinkedIn is vooral durven en doen. Steek daar ook tijd en energie in. Of laat dit anders doen, ook dat is een optie. Er zijn ondernemers die het graag uitbesteden en laten doen, daar kan ik ook iets in betekenen. En ondernemers die graag intensief begeleidt worden, ook daar ben ik in thuis.

Hoe vaak zie ik niet dat personen en bedrijven fanatiek en enthousiast starten en het na verloop van tijd als een kaartenhuis in elkaar zakt!

Doelgericht netwerken en krachtig profileren verdient tijd en aandacht. En verdient vooral een slimme en sterke strategie en aanpak. Want jij of jouw bedrijf zit toch op LinkedIn met een bepaald doel, niet?

Zet jij LinkedIn dus al in voor jouw eigen merk (personal brand)?

Of als merk voor jullie bedrijf of organisatie (corporate brand)?

Als je LinkedIn slim en sterk inzet, creëer je kansen!

Hartelijke groet,
Anton

Klik hier voor mijn andere blogartikelen…

athoning blogartikelen linkedin en social media
#linkedin #blogs #athoning #online #meerwaarde #wijchen #nijmegen #gelderland

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download hier mijn LinkedIn e-book met tips

Een verzameling van tips en adviezen over het inrichten en inzetten van LinkedIn profiel, pagina en het gebruik van LinkedIn.

Schrijf je in voor een LinkedIn training of voor coaching

Heb jij interesse in een persoonlijke 1 op 1 coaching LinkedIn? Of in een incompany LinkedIn training voor jouw bedrijf of afdeling?