Mijn persoonlijke LinkedIn bevindingen die kunnen gaan knellen!

Onderwerp: Mijn persoonlijke LinkedIn bevindingen die kunnen gaan knellen!

Bevindingen!

Afgelopen jaar heb ik weer een mooi aantal mensen mogen verwelkomen in trainingen, coaching en presentaties over zakelijk netwerken met Linkedin. En als ik hierop terugkijk vallen me een paar dingen op. Dit haal ik uit de geluiden, reacties en feedback van mijn klanten en cursisten. En noem dit hier even mijn persoonlijke bevindingen.

En in die bevindingen vallen 3 dingen nadrukkelijk op. Die ook van grote invloed zijn op de inzet en het gebruik van Linkedin. Want je kunt nog zo veel willen en doen, uiteindelijk zul je wel zelf de stap moeten zetten, niet?

Wat zijn dan die bevindingen die er bij mij echt uitspringen en waar velen ook mee worstelen. Misschien zelfs ook in combinatie of samenhang met elkaar.

Mijn persoonlijke LinkedIn bevindingen die kunnen gaan knellen!
  • Hé Anton, ik weet niet goed waarvoor ik Linkedin wil inzetten?
  • Zeg Anton, ik heb eigenlijk te weinig tijd om met Linkedin bezig te zijn?
  • Maar Anton, ik wil liever niet in beeld of in de spotlights komen?

Bevinding 1

De meest voorkomende is de eerste. Want wat is nu precies je persoonlijke strategie en welke persoonlijke doelstellingen heb je om Linkedin krachtig in te zetten. Dit is zo essentieel maar blijkbaar tevens ook erg lastig. Welke koers ga je nu varen en blijf je dit ook aanhouden?

Bevinding 2

De meest teleurstellende is toch wel de tweede. Want dan heb je eindelijk geïnvesteerd in een Linkedin training of coaching en dan blijft het daarna liggen. Omdat je uiteindelijk door de waan van de dag wordt geleefd en vaak te druk bent met andere dingen. Of omdat de noodzaak en urgentie ontbreekt en het daardoor naar achteren wordt geschoven.

Bevinding 3

En de meest opvallende is natuurlijk de derde. Want je hebt een strategie en doelstelling bepaald. En je hebt de tijd om er ook mee bezig te zijn. Maar toch zie je een bepaalde drempel, een drempel om jezelf in de spotlights of in het voetlicht te plaatsen. Een drempel om in beeld te komen zodat mensen je ook gaan zien en horen. En dat blijkt lastig of angstig te zijn, je blijf waarschijnlijk liever op achtergrond of in de schaduw.

Mensen die mij (goed) kennen weten ook dat ik iemand ben die niet gaat veroordelen of met het vingertje gaat wijzen. Ik respecteer ieders beslissing en keuze en vaak is daar ook een plausibele reden of oorzaak voor.

Maar ik vind het wel erg zonde en jammer. Vooral omdat je daardoor kansen mist. LinkedIn is en blijft namelijk een hulpmiddel voor krachtig en succesvol zakelijk netwerken. Maar je moet het wel zelf gaan doen. Dan gaat het pas werken en dan krijg je pas resultaten.

Dus nogmaals mijn advies n.a.v. van mijn persoonlijke bevindingen:

Bepaal je strategie en doelstelling, maak tijd en ruimte vrij en wees niet bang om in beeld te komen. Want mensen moeten juist weten waar je voor gaat en staat. En je voorbij zien komen, je op hun netvlies krijgen. En ook weten wie je bent en wat je wilt. Dat is de essentie, daar gaat het om.

Want dan kan je netwerk je pas echt goed gaan helpen. En kom je in contact met interessante mensen, opent het misschien nieuwe deuren. Ik gun het je van harte.

Gelukkig zie ik ook veel cursisten en deelnemers die dit oppakken en er ook echt voor gaan. Waar deze bevindingen niet spelen en die hun netwerk krachtig versterken en uitbouwen. En daar dus kansen zien, kansen krijgen en die kansen pakken.

Mijn slogan en motto is dan ook “Als je LinkedIn slim en sterk inzet, creëer je kansen”…

Herken je dit, reacties van harte welkom.

Hartelijke groet,

Anton

Klik hier voor mijn andere blogartikelen…

athoning blogartikelen linkedin en social media
#linkedin #blogs #athoning #online #meerwaarde #wijchen #nijmegen #gelderland

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download hier mijn LinkedIn e-book met tips

Een verzameling van tips en adviezen over het inrichten en inzetten van LinkedIn profiel, pagina en het gebruik van LinkedIn.

Schrijf je in voor een LinkedIn training of voor coaching

Heb jij interesse in een persoonlijke 1 op 1 coaching LinkedIn? Of in een incompany LinkedIn training voor jouw bedrijf of afdeling?