Is er een gulden middenweg op LinkedIn?

Is er een gulden middenweg op LinkedIn?

Afgelopen weken sprak ik twee ondernemers uit mijn netwerk en beiden hadden een geheel eigen visie en aanpak op LinkedIn. Of eigenlijk nog breder op Social Media, mail en website. Hun online aanpak.

En dit heb ik sinds de start van mijn bedrijf ook vaker gemerkt. Het lijkt een beetje op de twee uitersten maar het zijn natuurlijk eigen voorkeuren en strategieën. Misschien kun je het ook zien als de warme vs. de koude aanpak. Of de puur zakelijke vs. de echt persoonlijke aanpak.

De ene ondernemer ziet LinkedIn als een echt verkoopkanaal. Hij wil zo snel mogelijk zijn product/dienst aan de man brengen. En daar richt hij ook zijn aanpak op in door gericht te netwerken naar leads en klanten. En in zijn content zijn product/dienst zoveel mogelijk aanbieden, ook met acties.

De andere ondernemer ziet LinkedIn als een visitekaartje. Zij gaat voor naamsbekendheid en het creëren van een sterk eigen merk. Voor haar bedrijf en product/dienst. Ze heeft er een hekel aan om direct te verkopen. En in haar content is zijn vooral voorstander van storytelling en het delen van informatie.

Met beide ondernemers had ik zeer interessante gesprekken. En in beide kan ik zelf ook mee. Ik zie LinkedIn ook meer netwerken en profileren en neig dan eerder naar de “visitekaartje” ondernemer. Met focus op naamsbekendheid en het bouwen aan je merk.

Maar inmiddels weet en merk ik ook wel dat LinkedIn kansen biedt op nieuwe leads en klanten. En daarvoor kun je ook op je eigen manier slim werken aan je verkoop en sales. En volgens mij kunnen beide elkaar ook versterken.

Ik moest dus denken of er een gulden middenweg is op LinkedIn qua visie en aanpak. Maar zo zie ik het niet, het is heel sterk afhankelijk van wat voor type ondernemer jij bent. Met wat voor bedrijf en welke producten en diensten. Maar ook van je doelgroep en je eigen voorkeur als persoon.

Ik ben dus benieuwd hoe jij dat ziet? Heb jij een eigen voorkeur en aanpak?

Groet,
Anton

#netwerken #verkopen #profileren #ondernemer #bedrijf #linkedin #athoning

2 Reacties

  1. José Balk

    Anton ik had al een account via mijn broer Berrie. Vanwege de reiniging Wozokotten. Ik ben José Balk.
    Ik was deze week dinsdag jarig.

    Antwoord
    • atHoning

      Dank je José.

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download hier mijn LinkedIn e-book met tips

Een verzameling van tips en adviezen over het inrichten en inzetten van LinkedIn profiel, pagina en het gebruik van LinkedIn.

Schrijf je in voor een LinkedIn training of voor coaching

Heb jij interesse in een persoonlijke 1 op 1 coaching LinkedIn? Of in een incompany LinkedIn training voor jouw bedrijf of afdeling?