Bijdragen (post) hebben steeds minder bereik en effect op LinkedIn!

Iets wat ik de laatste maanden zelf ervaar en constateer maar ook steeds meer van bekende netwerkcontacten of relaties krijg te horen. Mijn en hun bijdragen op LinkedIn hebben steeds minder effect qua bereik en engagement (reacties/delen).

En ik lees hier nu ook steeds vaker over op LinkedIn en andere artikelen. Blijkbaar zou het beruchte algoritme hier invloed op hebben, dit blijft vaak een invloedrijke factor.

Maar ik zie ook steeds meer bijdragen in mijn tijdlijn waar ik zelf niet zo op zit te wachten. En die mij minder tot niet aanspreken. Ik zag net in mijn tijdlijn een bijdrage over politiek en corona met pittige persoonlijke statements. En die blijken dus wel veel bereik en engagement te hebben!

En ik merk ook steeds meer dat bepaalde personen mijn tijdlijn/feed domineren of prominenter aanwezig zijn. Sommige zijn welkom, sommige eerlijk gezegd niet. En dan doel ik op het soort berichten!

Afgelopen weekend had ik echt een extreem voorbeeld in mijn tijdlijn waarvan van de eerste 10 bijdragen in mijn home er liefst 8 van die persoon waren. En helaas alle 8 voor mij niet interessant, relevant of aansprekend. Sommige zelfs storend. Ik ben die persoon dus ook gaan “ontvolgen”.

Soms vraag ik me nog steeds af bepaalde bijdragen op een zakelijk en professioneel netwerk als LinkedIn thuishoren. Eerlijk gezegd neemt dat gevoel steeds meer toe. Maar dat is een andere discussie, die wordt al langer gevoerd en daar zijn de meningen over verdeeld.

En nu kan ik zelf wel andere soort (populaire of snelle) bijdragen gaan bedenken en posten die wellicht meer effect zouden hebben. Of veel meer gaan posten. Maar zo ben ik niet en dat wil ik ook niet. Ik blijf mijn eigen koers varen en dat soort bijdragen posten waar ik achter sta en waarvan ze iets toevoegen. Dus niet posten om het posten om maar snel te scoren of veel effect uit te lokken!

Enfin, ik ben benieuwd of anderen dit ook ervaren of dit meekrijgen.

Merk of zie jij dat?

#post #bijdrage #tijdlijn #feed #content #delen #linkedin #athoning

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download hier mijn LinkedIn e-book met tips

Een verzameling van tips en adviezen over het inrichten en inzetten van LinkedIn profiel, pagina en het gebruik van LinkedIn.

Schrijf je in voor een LinkedIn training of voor coaching

Heb jij interesse in een persoonlijke 1 op 1 coaching LinkedIn? Of in een incompany LinkedIn training voor jouw bedrijf of afdeling?