Kent jouw bedrijf het verschil tussen een Linkedin profiel en een Linkedin pagina?

Kent jouw bedrijf het verschil tussen een Linkedin profiel en een Linkedin pagina? - linkedincoachinghilversum30102017hws

Kent jouw bedrijf dus het verschil tussen een Linkedin profiel en een Linkedin pagina?

 

Ik durf inmiddels wel te stellen dat er een aantal bedrijven en organisaties zijn die dit niet precies weten. Of beseffen. Vooral in het MKB (incl. ZZP). Maar ook bij andere organisaties, stichtingen en verenigingen. En op zich ook best logisch en begrijpelijk als je daar nooit mee bezig bent geweest.

Bedrijven en organisaties die bijvoorbeeld profielen en pagina’s door elkaar heen gebruiken. En niet weten en beseffen hoe dit nu goed in te zetten. Dat zie ik steeds meer!

Bedrijven en organisaties die hun Linkedin pagina niet via de Linkedin profielen van medewerkers (en management of eigenaar) inzetten!

Afgelopen week mocht ik bij een MKB-bedrijf in mijn directe omgeving weer aan de slag. Met het goed inrichten en optimaliseren van hun Linkedin. Iets wat ik overigens graag doe, ik vind dat de basis eerst goed moet staan. Dan kun je pas aan de slag.

De aanleiding en vraag was dit keer dus specifiek de inrichting van Linkedin. Omdat dit voor bedrijven en organisaties (ook stichtingen en verenigingen) vaak niet echt duidelijk en vooral niet transparant is. En na een korte blik op hun Linkedin situatie kan ik dit meestal ook bevestigen. Tijd voor actie dus!

Ik ben hier de afgelopen jaren bij bedrijven en organisaties al diverse keren tegenaan gelopen. Dus mocht dit bij jouw bedrijf spelen, je bent echt geen uitzondering. Er zijn namelijk best veel bedrijven die Linkedin een keer heel snel of summier hebben ingericht. En daar verder niet naar hebben omgekeken en er eigenlijk niet zo veel mee doen. Soms is er zelfs per ongeluk een pagina of profiel aangemaakt waar men geen weet meer van heeft! Ook daar loop ik tegenaan. En dat geeft een onduidelijk of zelfs onprofessioneel beeld!

Een paar dingen die mij opvallen en een reden zijn om aan te pakken:

  • # Profielen die als bedrijf worden ingezet!
  • # Profielen die men gezamenlijk gebruikt!
  • # Profielen van medewerkers waar hun bedrijf ontbreekt!
  • # Medewerkers die geen profiel hebben omdat ze niet op de hoogte zijn!
  • # Bedrijfspagina’s die niet gebruikt worden (bevroren)!
  • # Bedrijfspagina’s die bij directie en/of je medewerkers onbekend zijn!
  • # Meerdere bedrijfspagina’s naast elkaar gebruiken en deze niet onderling afstemmen!
  • # En vooral bedrijfspagina’s die niet gevuld worden met content!

 

Als ik dit zie beginnen mijn handen te jeuken. En wil ik dit graag grondig opschonen en goed inrichten. Gelukkig vond dit bedrijf dit ook. Daar ben ik nu mee aan de slag 😊

Overigens kan dit alleen als er vanuit directie als medewerkers ook besef en commitment is. Want het zijn jouw profielen en jullie pagina’s, niet de mijne! Deze kan ik alleen krachtig aanpakken als je meedenkt en input aanlevert.

Want je kunt het nog zo sterk en slim opschonen en inrichten, uiteindelijk moet je er wel iets mee gaan doen. Of laten doen. Hier kan ik ook een bijdrage leveren in de vorm van het beheren van Linkedin profielen, pagina, groepen en content.

Linkedin profielen en pagina’s zijn de basis om krachtig en succesvol te netwerken. Om je bedrijf een boost te geven. En dus voor meer business te gaan. Menselijk en zakelijk als sterke mix, dat is waar je met zakelijk netwerken via Linkedin de meeste kansen hebt.

Kent jouw bedrijf het verschil tussen een Linkedin profiel en een Linkedin pagina? - linkedin_for_business_athoningDenk jij dat jouw bedrijf Linkedin goed heeft ingericht?

Ik ben graag bereid om hier eens naar te kijken en een advies te geven. Net als bij dit bedrijf waar het kwartje is gevallen en waar ze nu kansen zien.

En daar ga ik voor, jij ook?

 

Ik hoor het graag.

Hartelijke groet,
Anton