Niets doen of posten om het posten?

Ik denk dat dit met afstand het meest gevraagde en lastigste onderdeel is sinds ik met LinkedIn actief ben. Het onderdeel CONTENT!

En dan met name de omgang met berichten en artikelen. Het publiceren en delen door jou zelf. Voor enkelen een mooie uitdaging met veel kansen. Voor anderen een drempel of een lastige klus. Waarbij iedereen het wel over één ding eens is, als je niets doet ben en blijf je niet in beeld. En verdwijn je dus uit beeld en van de radar.

Velen zijn wekelijks of maandelijks actief met berichten en artikelen. Een enkeling ook zelfs dagelijks. Voor velen kost dat geen moeite. Maar velen zie je niet of nauwelijks actief met berichten en artikelen. Waar ligt dat aan?

Mijn ervaring en vanuit de feedback die ik ontvang ligt dit aan een aantal zaken;

  • Geen tijd, er geen tijd voor vrij kunnen of willen maken;
  • Geen prioriteit, haakt in op de vorige en krijgt geen aandacht;
  • Jezelf niet in de spotlighst durven zetten, niet om aandacht durven vragen;
  • Onwetendheid of twijfel wat voor berichten zelf te maken en publiceren;
  • Onduidelijkheid hoe een bericht nu aantrekkelijk en slim op te zetten;
  • Gebrek aan creativiteit en kopij;
  • Ergernis over de overload aan berichten die niets toevoegen of waar je jezelf zo aan stoort waardoor je niet mee wilt doen;
  • Geen affiniteit met het medium LinkedIn, blijft een soort drempel.

Wellicht zijn of ken jij nog meer redenen, ik hoor het graag.

Want ik merk de laatste tijd uit mijn netwerk wel steeds meer weerstand en kritiek op het zogenaamde “posten om het posten”. Mensen die vinden dat ze veel moeten posten om in beeld te blijven en de aandacht vast te houden. En dan allerlei onderwerpen aanhalen. En dan bedoel ik niet Corona en Oekraïne. En daardoor dus ook vrij dominant in de tijdlijn aanwezig zijn. Waarbij ik proef en merk dat men aangeeft dat vrij veel van die berichten niet op LinkedIn thuis zouden horen. Of volgens hun niet zakelijk of professioneel genoeg zijn. Of niet relevant zijn. Om maar een paar argumenten te noemen.

Ik weet dat dit een gevoelig item en een lastige discussie is. Want content is ook erg persoonlijk en deels subjectief. Uiteindelijk gaat het erom dat jij erachter staat en er een goed gevoel bij hebt.

En natuurlijk ook afhankelijk van jouw doelstelling/strategie op LinkedIn. Ook speelt mee wie je doelgroep en netwerk is en wat je met hen wilt delen.

Ik gebruik zelf dus weleens deze term “posten om het posten”. En omdat ik dit nu een paar keer door anderen heb horen zeggen leek het me goed om hier eens een stukje over te schrijven.

Ik ben benieuwd hoe jij hier tegenaan kijkt en wat jou ervaringen zijn?

Hartelijke groet,
Anton

#content #berichten #artikelen #feed #tijdlijn #linkedin #posten #bijdrage #athoning

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Download hier mijn LinkedIn e-book met tips

Een verzameling van tips en adviezen over het inrichten en inzetten van LinkedIn profiel, pagina en het gebruik van LinkedIn.

Schrijf je in voor een LinkedIn training of voor coaching

Heb jij interesse in een persoonlijke 1 op 1 coaching LinkedIn? Of in een incompany LinkedIn training voor jouw bedrijf of afdeling?