Online ontzorgen, dat is het!

zondag 30 september 2018 -

Online ontzorgen, dat is het!

Al een paar jaar ben ik continu aan het uitzoeken hoe ik atHoning nog beter kan aanbieden. Hierbij zijn termen als online ondersteuning, begeleiding, support, advies, inrichting en beheer nadrukkelijk naar voren gekomen. En nog steeds, dit is ook hetgeen ik aan ondernemers aanbied met mijn bedrijf atHoning.

Maar toch had ik steeds het gevoel dat ik hiermee niet de kern raak. Niet alleen vanuit mijn eigen gezichtspunt maar vooral vanuit de bril van mijn doelgroep. Die in dit geval bestaat uit MKB-bedrijven, stichtingen, verenigingen en zelfstandig ondernemers. Want het gaat er tenslotte niet zozeer om wat ik vind maar vooral hoe mijn klanten en doelgroep het zien, niet?

Door afgelopen jaren enkele klanten op online gebied geholpen te hebben is mijn visie en aanbod steeds meer aangescherpt. En ook door de gesprekken met potentiele klanten, elke keer kwam hier nadrukkelijk hetzelfde probleem naar voren. Namelijk dat mijn (potentiele) klanten het vaak te druk hebben om online actief te zijn. Daardoor heeft het geen prioriteit en is er de tijd niet voor. En ook geven sommige (potentiele) klanten aan dat mankracht ontbreekt of de kennis niet in huis aanwezig is.

Daarom durf ik nu wel te stellen dat mijn klanten en doelgroep vooral geïnteresseerd zijn in één aspect. Ze willen online wel actief zijn maar er verder weinig tot geen omkijken naar hebben. Dus van hun Internet sores ontlast worden. En daar komt 1 woord naar voren wat de lading dekt, namelijk ontzorgen. Een woord wat soms wat gevoelig ligt omdat het door sommigen gezien wordt als een modewoord. Sommigen die er jeuk van krijgen of die het zelfs een vies woord vinden. Of dat ontzorgen een woord is wat eigenlijk helemaal niet bestaat.

So what, moeten we er dan maar omheen blijven draaien. En continue nadenken en creatief willen zijn om andere woorden te gebruiken. Of verplicht luisteren naar de tekstschrijvers en andere Nederlandse taalexperts die voor dit woord geen alternatief kunnen bieden!

En eigenlijk geldt dit ook voor het woord online. Ook een woord wat door sommigen gezien wordt als een containerbegrip of verzamelbak. Soms ook als abstract. Denk bij online dan ook aan Internet. En vooral aan Social Media, website, content en zoeken. Denk hierbij aan je Internet activiteiten, online actief zijn en blijven.

Laatst zei een klant tegen mij: "Anton, ik vind het fijn dat ik er geen omkijken naar heb en dat je een stok achter deur bent".

Ik vind “online ontzorgen” dan ook de lading dekken en krachtig overkomen. Het is mijn intentie om inderdaad bepaalde zorgen bij mijn klant en doelgroep uit handen te nemen. Ik wil zorg besteden aan mijn opdrachtgevers. Namelijk dat hun online activiteiten grotendeels uit handen worden genomen. Dat ze verder weinig tot geen omkijken hebben naar hun Social Media kanalen en website. En naar hun berichtenstroom (content) en het vinden en gevonden worden (o.a. zoekoptimalisatie).

Online ontzorgen past ook bij mij omdat ik mijzelf zie als een stok achter de deur. Iemand die behulpzaam, gedreven, deskundig en enthousiast is om je Internet activiteiten grotendeels uit handen te nemen. Die daar dus een stuk werk en zorg weg wil nemen. Omdat je het daar zelf te druk voor hebt, geen tijd voor of zin in. Of omdat het gewoonweg niet je ding is.
social media hulp athoning
Want daar gaat het toch om, dat is wat ik doe en kan betekenen. Zorgdragen dat mijn klant er weinig omkijken heeft maar online toch actief is. En vooral blijft. Want dat is de allergrootste uitdaging. Eerst je online activiteiten slim en sterk inrichten. En dan zorgen dat het blijft draaien, dat je in beeld komt en blijft bij je doelgroep en relaties.

Social Media en website op een dusdanige krachtige manier inzetten dat jouw bedrijf, organisatie, stichting of vereniging gezien en gevonden wordt. Dat is waar ik voor sta en ga, dat is wat ik kan betekenen met online ontzorgen. Daarom is het ook atHoning, “online meerwaarde”.

Ben of ken jij een ondernemer, bedrijf, organisatie, stichting of vereniging die dit aanspreekt?


Dan kom ik graag bij je langs voor een bakje koffie en nadere kennismaking.

Hartelijke groet,

Anton

 tijssen athoning samenwerking

Reageren?





< Terug naar het overzicht