Homepage Social Selling aanpak

Waarom Social Selling (Social Business)?

Het is geen hype of abstract iets!
Eigenlijk kun je Social Selling vooral zien als een strategie.

Laat je niet misleiden of in verwarring brengen door de beide woorden die elkaar in eerste instantie lijken te bijten. Of die je niet direct bij elkaar ziet passen.

Natuurlijk gaat het om verkopen (Selling) maar wel op een manier die anders is en die wellicht beter bij je past. En die zeker past in de huidige tijd, in onze maatschappij. Een meer maatschappelijke, menselijke manier van verkopen. Op een meer persoonlijke manier. Waar alles draait om positieve aandacht, zowel offline maar vooral online.

Dat wil niet zeggen dat ik dit als een tegenpool van Cold Selling zie. Integendeel, ik denk juist dat het elkaar kan aanvullen en versterken. Maar voor veel mensen en bedrijven is Cold Selling toch vaak minder comfortabel, minder passend of te opdringerig.

Behouden van klanten en het verkrijgen van nieuwe klanten wordt steeds lastiger via koude acquisitie en traditionele marketing (veelal offline).

En daar kan Social Selling juist een prachtige aanvulling zijn. Door juist online meer de focus en aandacht op te leggen. En te laten zien dat jouw bedrijf of organisatie met zijn mensen op die manier zaken willen doen. Daar hun voorkeur hebben en daar de inspanningen doen. Hun energie en tijd in steken.

Met inzet van Internet (website) en Social Media. Waarbij Social Media een faciliterende rol spelen en je dit op een strategische manier inzet voor Social Selling naar Social Business.

Wat is Social Selling?

Social Selling kan op verschillende manieren gezien en geïnterpreteerd worden. Vaak wordt het alleen maar gelinkt aan Sales. Maar dat is te kort door de bocht, zelfs een gemiste kans. Maak het ook niet te moeilijk.

Want het kan veel breder en vooral sterker ingezet worden. En voor elk bedrijf en organisatie kansen bieden. En dat is waar bij mijn klanten het kwartje moet vallen, niet?

Hoe zie ik Social Selling en hoe pas ik het toe?

Het slim en krachtig inrichten en beheren van Social Media en website om sterk in beeld te komen en blijven bij je doelgroep. Waarbij je veel kennis en informatie deelt en weggeeft. En je als expert op je vakgebied de interactie aangaat. Hierbij bind je mensen en bedrijven en maak je een verbinding. Je bouwt een relatie op. Doordat mensen je gaan volgen en promoten. En uiteindelijk gaan mensen en bedrijven je benaderen. Maak dan het contact en de afspraak. Waarbij er een grote kans is om iets voor die ander (die jou al kent en volgt) te kunnen betekenen en zaken te doen.

Het is een langere termijn visie, duursport. Want mensen moeten je echt leren kennen, mogen en vertrouwen. En je het dan natuurlijk gunnen, niet?

Van Social Media en Social Selling naar Social Business.

Dowload hier mijn Social Selling Stappenplan.

 

afspraak met athoning