Linkedin tip: LinkedIn bedrijfspagina, zorg voor aandacht, content en volgers!

Linkedin tip: LinkedIn bedrijfspagina, zorg voor aandacht, content en volgers! - volgers

LinkedIn heeft de mogelijkheid om als bedrijf of organisatie een bedrijfspagina in te zetten. Op zich is deze nog vrij eenvoudig aan te maken hoewel ik toch vaak zie dat daar kansen blijven liggen en zaken vergeten worden.

Hoe krijg ik aandacht en mensen die onze pagina gaan volgen?

Hiervoor zul je meer moeite dan bijvoorbeeld Facebook moeten doen om die volgers binnen te halen, om deze te aan je te gaan binden. Maar als dat is gelukt zijn het over het algemeen ook volgers die ook aandacht voor je bedrijf of organisatie tonen.

Enkele mogelijkheden zijn het promoten van je LinkedIn pagina via allerlei andere kanalen zoals je website en andere Social Media kanalen. Of het promoten via kanalen als je e-mail via je autohandtekening of via een direct mailing en nieuwbrief. Ook offline kun je de LinkedIn pagina promoten via bijvoorbeeld een flyer/brochure, een visitekaartje of via een papieren advertentie. Zelf via bedrijfsauto’s of reclameborden heb je nog mogelijkheden.

Maar je gaat bezoekers hopelijk niet naar een “lege” pagina sturen waar geen berichten staan, niet?

En daar komt je grote uitdaging, hoe ga ik zorgdragen voor een voortdurende stroom aan relevante, aantrekkelijke berichten op mijn pagina?

Die uitdaging is best groot maar daar kun je mensen en middelen voor inzetten. Zowel handmatig als geautomatiseerd, een combinatie van beide is het meest aantrekkelijk.

Maar nogmaals, je moet er wel veel tijd en aandacht aan geven. En dus energie in stoppen. Nog sterker is het als je medewerkers zover krijgt dat ze bij gaan dragen aan het vullen van je pagina. Aan het genereren en leveren van content, het mede zorgdragen voor een “content flow”. 

Dus als je met een pagina op LinkedIn begint of als je er al eentje in gebruik hebt?

Onderschat dit niet en geef het voldoende aandacht en focus. Zet je eigen medewerkers hiervoor in als zij daar voor open staan. Koppel ze ook aan je pagina met hun profielen.

Laat ze zelfs nog hun eigen LinkedIn netwerk inzetten om je pagina te promoten en de berichten te publiceren of delen. Of probeer eens een bericht te sponsoren tegen een klein bedrag om meer aandacht en bereik te krijgen. En uiteindelijk ook meer volgers.

Dus start of heb je een LinkedIn bedrijfspagina dan is het hard werken. Ervoor gaan, voor aandacht, bereik, response en vooral volgers.

Ik wens je veel succes.

Mocht je hierover een keer willen sparren dan hoor ik dat graag.
Neem dan contact met mij op.

Meer weten over mijn LinkedIn support, klik dan hier.

 

Met vriendelijke online groet,

Anton Honing
“atHoning online meerwaarde voor LinkedIn

www.athoning.nl
info@athoning.nl

Heb je ook interesse om op de hoogte te blijven m.b.t. mijn bedrijf atHoning en op het gebied van Internet, Social Media en specifiek LinkedIn?

Schrijf je dan hier in voor mijn Nieuwsbrief?
Alvast mijn dank.

 

Nieuws

Pagina's