Linkedin tip: kopregel (headline)!

Linkedin tip: kopregel (headline)! - linkedin_muis_2

Wees geen eenheidsworst en pak je kans met je “headline” (kopregel)!

In het dagelijks leven draait het vaak om de eerste indruk van iemand. Offline en online. En vooral online is dit lastiger omdat je elkaar niet altijd ziet of spreekt.

Vooral met Linkedin laat je online direct een eerste zakelijke indruk achter. En dat begint met je profiel. Het meest opvallende onderdeel van dat profiel, naast de profielfoto, is dan ook je “headline”. De (kop)regel direct onder je naam en naast je profielfoto.

En mijn ervaring is dat deze “headline” vaak niet slim en krachtig wordt ingevuld. Bijna iedereen vult hier zijn functietitel, rol en bedrijf in. Met als gevolg dat je dus niet direct opvalt en je tevens schaart onder de eenheidsworsten. Welkom bij de categorie grijze muizen!

 

Linkedin tip: kopregel (headline)! - linkedin_muis_2

Dus waarom pak je hier niet je kans om direct positief op te vallen. Om meteen een sterke online indruk te maken. En dus geen grijze muis te willen zijn.

Wellicht heb je hier nooit bij stilgestaan. Of wist je niet dat dit mogelijk was. Ik weet ook dat sommigen daar een drempel voelen en het niet zo goed durven. Of niet weten wat daar in te vullen.

Mijn ervaring en conclusie is dat je Linkedin “headline”:

  1. De ander direct moet aanspreken en meteen een goed beeld moet geven wat jij kunt betekenen
  2. Voor jou een krachtige bevestiging moet zijn van dat waar jij voor staat en wilt aanbieden

Mijn tweede advies is dan ook:

Kies de juiste (tref)woorden om te laten zien wat jij nu echt voor die ander kunt betekenen!

Trefwoorden waarop je ook gevonden kunt worden. En kijk of je deze “headline” ook qua aantal tekens optimaal en slim kunt benutten. Want dit is beperkt, het moet dus kort, krachtig en aantrekkelijk zijn. Dat kan door er een zin, slogan of losse woorden.

Een extra tip is om te overwegen of je de “headline” aantrekkelijker kunt maken met speciale tekens.

Klik hier wat ik met Linkedin voor jou kan betekenen..

 

Linkedin tip: kopregel (headline)! - maak_vrijblijvend_een_afspraak_athoning

Met vriendelijke online groet,

Linkedin tip: kopregel (headline)! - dsc_4386

Anton Honing
atHoning online meerwaarde voor Linkedin

www.athoning.nl
info@athoning.nl

Inschrijven Nieuwsbrief 

 

#linkedin

 

Nieuws

Pagina's